Dr. Mahdy Hamed
مرحباً بك زائراً أو عضواً فى منتدى الدكتور/ مهدى حامد لملخصات الابحاث والرسائل العلمية
Dr. Mahdy Hamed
مرحباً بك زائراً أو عضواً فى منتدى الدكتور/ مهدى حامد لملخصات الابحاث والرسائل العلمية
Dr. Mahdy Hamed
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Dr. Mahdy Hamed

أهلاً بكم فى منتدى الدكتور مهدى حامد لملخصات الأبحاث والرسائل العلمية
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
لسرعة وسهولة التسجيل فى المنتدى يمكنك ربط حساب تسجيلك فى المنتدى بحسابك فى الفيس بوك عندما تكون صفحة حسابك مفتوحة....إدارة المنتدى
السادة الأعضاء ...مطلوب مشرفين لمنتدى الصحة والعلاج... و اللغة الإنجليزية ...وإختبارات التويفل ...و طرق إعداد وكتابة البحث العلمى ... و الكليات الإسلامية ... و الفنون التطبيقية والجميلة ... و الحقوق ...والحاسبات والمعلومات....إدارة المنتدى

 

 Teachers' perceptions of obstacles to the implementation of Geography Education Standards in Egypt

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
edrees
Admin



عدد المساهمات : 4
تاريخ التسجيل : 22/08/2011

Teachers' perceptions of obstacles to the implementation of Geography Education Standards in Egypt Empty
مُساهمةموضوع: Teachers' perceptions of obstacles to the implementation of Geography Education Standards in Egypt   Teachers' perceptions of obstacles to the implementation of Geography Education Standards in Egypt Emptyالإثنين أغسطس 22, 2011 2:15 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]







Geographical Education, vol 23, 2010



The aim of the present
study was to investigate teachers’ perceptions of obstacles to implement
geography education standards in Egypt. The researcher developed a
questionnaire that services this purposes and then administered it to
sample of 108 geography teachers in Egypt. The questionnaire tapped six
categories of obstacles to implement geography education standards in
Egypt: teachers, curriculum, students, school administration, community
participation, and education guidance and supervision. The results of
the study showed that teachers differ significantly in their rating of
these obstacles (from most important to least): curriculum, teachers,
schools administration, students, community participation, and
supervision. Teachers’ ratings of these obstacles did not differ
significantly by school location, school type, academic qualifications,
or number of years of experience. Implications of these findings for
implementing geography education standards in Egypt were discussed.
Key words: geography teachers; geography education; education standards; Standards implementation; Egypt.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Teachers' perceptions of obstacles to the implementation of Geography Education Standards in Egypt
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Dr. Mahdy Hamed :: ملخص الأبحاث-
انتقل الى: